ارسال پاسخ

۱ تير ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2280

pvc-asso.ir

آتش سوزی و ریزش بخشی از بزرگراه ۸۵ آتلانتا در آمریکا 

ابتدا آغاز این آتش سوزی را از لوله های پی وی سی عنوان کردند؛ موسسه وینیل و انجمن لوله های pvc (PVCPA) متعهد شد که علت ریزش پل در آتلانتا را آشکار کند...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: دوسال پیش مقامات آمریکایی از فروریختن بخشی از پلی بین ایالتی در آتلانتا در پی وقوع آتش سوزی در زیر پل و برخاستن ستونی از دود سیاه از منطقه خبر دادند. فرماندار جورجیا اعلام کرد ظاهرا آتش سوزی که منجر به فروپاشی بزرگراه شد، از توده بزرگی از لوله های پی وی سی آغاز شده است که زیر سازه پل انباشته شده بود.


موسسه وینیل و انجمن لوله های  pvc (PVCPA) متعهد شد که علت ریزش پل در آتلانتا را آشکار کند. خوشبختانه در این حادثه هیچ کس آسیب ندید. سوالات زیادی وجود دارد که هنوز پاسخ داده نشده است. اما چیزی که واضح است این بود که در یک کنفرانس مطبوعاتی کمیسر امور حمل و نقل جورجیا راسل مکموری  گفت که علت آتش سوزی روشن نیست. اما کلاف هایی از لوله های مخابراتی از پلاستیک با دانسیته بالا در زیر پل انبار شده بود. 


ذکر این نکته لازم است که این مواد متفاوت از مواد لوله های  PVC است. لوله های  PVC سخت هستند و به صورت کلافی انبارش نمی شوند. لوله های  PVC موادی پایدار با قابلیت احتراق پایین است و به سختی آتش می گیرند و نوع دود با غلظت بالا نشان دهنده احتراق موادی با اشتعال پذیری بالاست. لوله های  pvc  احتراق پذیری پایینی دارند و علم این ویژگی لوله های  pvc را نیز تایید می کند. و مطالعات متعددی در طول سال ها  این واقعیت را تایید کرده است. 


برای مثال یک مقاله جدید در مجله مواد و آتش توسط دکتر هیرشلر، متخصص ایمنی آتش نشانی منتشر شد که به بررسی  pvc در برابر آتش پرداخته است و اظهار کرد که مواد  pvc در پایین ترین رتبه در بین پلیمرها از لحاظ قابلیت احتراق  است. 


بنابراین باید از قضاوت آنی در مورد منبع نشات این رویداد پیشگیری می شد و تمام  حقایق به طور کامل مورد بررسی قرار می گرفت. موسسه وینیل و انجمن لوله های  pvc با در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق در مواد  pvc در یک گفتمان عمومی  وظیفه  خود را به درستی انجام داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد